RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Elmalı Kurabiyelerim…

                    Merhaba arkadaşlar, sizlere geçen cumartesi günü oğluşumun kreşinin Anneler Günü Pikniği için yaptığım ama havanın yağışlı ve serin olması nedeniyle iptal edilmesiyle çat kapı gelen misafirlerime kısmet olan “Elmalı Kurabiyelerimi” anlatayım :D


                          Pikniğe gelecek olan annelere ne yapıp getirmemiz söylendi, bana da tatlı çeşitlerinden yani kek, kurabiye v.b. çeşitlerden birinden yapmam söylendi benim aklıma hemen “elmalı kurabiye” geldi. Hem uzun zamandır yapmıyordum, hem de çocukların ve büyüklerin sevdiği bir kurabiye olduğu için Cuma günden hazırladım. Diğer anneler ile de görüşmüştüm, piknik için hem anneler hem de çocuklar çok heyecanlıydık ama caaaanım pikniğimiz yağmurlu havadan dolayı iptal oldu :( Olsun ben, en azından uzun süre saklanabilen, lezzetli bir kurabiye yaptım :D O gün de çat kapı gelen misafirlerimize kısmet oldu :D E ne demişler “kimse kimsenin kısmetini yemezmiş” :D

                      Şimdi de tarifin vereyim, gerçi hepiniz biliyorsunuzdur da bir de ben anlatayım :D

Malzemeler:
250 gr margarin (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 poşet vanilya
1 poşet hamur kabartma tozu
5 su bardağı un

İç malzemeleri:
3 adet elma
3 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı= İlk önce elmayı rendeleyip tozşeker ile pişirin, piştikten sonra ocağın altını kapatıp ceviz ve tarçını dökün…



 
                 Diğer malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur yapın, merdane ile açıp bardak ile (ben kalıp için büyük su bardağını kullanıyorum) yuvarlak hamurlar yapın, ortasına elmalı harcı koyup ortaya doğru getirip üst üste yapıştırın. 175 derece ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye kadar 20-25 dakika pişirin (benim fırınım mininfırın olduğu için 20-25 dakikada pişiriyor sizler de kendi fırınınızın ayarlarına göre pişme süresini ayarlayın :D) 

             Pişince fırından çıkarın ve üzerine pudra şekeri serpin… Afiyet bal şeker olsun :D

                Şimdilik bu kadar… Sevgiyle kalın canlarım :D

2 yorum:

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...